2007. március 8.

Bízva bízzál...

Édesapám küldte az e-mailt, melyet most bemásolok ide. Érdemes az ilyenekre figyelni, s elolvasni az e-mail szövegét, mert sanszos, hogy ha igaz, előbb-utóbb mi is találkozunk egy ilyennel.

"Egy - úgy tünik - gyorsan terjedő szélhámosságra szeretném felhívni figyelmeteket.

Másfél hete a Móricz Zs. körtér közelében leszólított egy jól öltözött és láthatóan igen izgatott, kiborult fiatalember és előadta, hogy rendkívül nehéz helyzetbe került, mivel amíg feleségével és két gyerekével az orvosi rendelőben tartózkodott ellopták az autóját, benne a tárcáját pénzével és irataival. Szentesre kell hazajutnia a családdal, órák óta próbál összekoldulni 5000 Ft-ot de senki sem segít rajta. Két gyermek TB kártyáját mutogatta és a történetbe bele volt szőve a rendőrség, ahol feljelentést tettek, a MÁV ahol érdeklődtek hogy juthatnának haza, a hajléktalanok akiken bezzeg mindenki segít stb.

Bár a a történet itt-ott sántított, de az előadás olyan élethű volt, hogy végül is adtam neki a nálam lévő pénzből pillanatnyilag nélkülözhető 3000 Ft-ot. Úgy döntöttem inkább legyek becsapva, mint másnap reggel azzal a lelkiismeretfurdalással nézzek a tükörbe, hogy nem segítettem egy bajban lévő embertársamon.

Átadtam a pénzt a telefonszámomat és átvettem az ígéretet arra nézve, hogy a pénzt visszakapom, és még néhány utógondozó szót is arról, hogy hogyan fogja a pénzt felhasználni, abból hazautazni és nekem majd vissszajuttatni.

Mondanom sem kell, hogy se pénzt se telefonhívást azóta sem kaptam. Ezzel szemben egy kedves barátommal tegnap ugyanezt a mókát játszották végig Csepelen. A figura más volt, a szöveg és az előadás szinte ugyanaz - tehát biztos, hogy többeket kiképeztek erre a csalásra. (Szerencsére barátom már hallott tőlem az esetről.)

Úgyí tűnik van egy szegény pesten rekedt építőipari segédmunkás verziója is a módszernek.

Ha gondolod küld tovább ezt a levelet. Próbáljuk mielőbb megállítani ezeket a lelketlen hiénákat, akik emberi érzéseinkkel, segítőkészségünkkel visszaélve rombolják az igaz értékekbe vetett, amúgy is megtépázott hitünket és egymás iránt érzett csökkenő felelősségérzetünket."

Azt, hogy ki az eredeti levél szerzője, nem tudom.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

sajna ez nem nagyon fog megszűnni. velem pár évvel ezelőtt fordult elő, hogy egy igen jól öltözött "hölgy" kisírt szemekkel a vasúti várakozóban járta sorra az embereket. Mikor a mellettem lévő srác is elhajtotta, én következtem. Nézgelődtem, de a srác, akinél előbb járt, hevesen rázta a fejét, jelezvén nekem, hogy ne teljesítsem a kérést. Meghallgattam a nőt, elsírta nekem hogy a vonaton elaludt, kirabolták, és a több 10ezer forintjától elkezdve mindenét elvitték. Mikor befejezte, mondtam neki, hogy mivel diák vagyok, utazom, az a pénz a mi nálam van, épp, hogy magamra is elég, és próbáltam elsasszézni. Mikor a nő már rohant a következő kiszemelthez, a nálam talán 2 évvel idősebb srác odajött és elmesélte, hogy múlt héten ugyanez a nő kéregetett az emberektől, akkor éppen a bank előtt törték fel a kocsiját.. Nagyon rafinált emberek ezek, olyan szemrebbenés hazudnak bele az ember pofájába, hogy észre sem vesszük. Vigyázzunk velük, én speciel vállalom a felelősséget, hogy nem segítek, egyrészt mert nem biztos, hogy egyátalán tudnék, másrészt meg ne az én kuporgatott, vagy a szüleim pénzét költse fröccsre a restiben. Vannak ellenpéldák, de pont az ilyen csalódások miatt az ember talán pont akkor nem segít, mikor nagyon is kéne. Erről nem tehetünk. Tudjátok, sok embernek csak egyszer játszhatják el a bizalmát..

csibiur írta...

Nekem a moriczon volt talán 2 napja h csávó odajön:
"Bocsi, tudod a haverjaimmal...öö vagyis a feleségemmel meg a fiammal utcára kerültünk stb"
Olyan vicces volt a bakija mondom adok neki egy százast, k. nagy poén volt. Odaadom aztán mellettem 10 centire mutogatta a haverjainak...de legalább 10x mondta el h milyen úriember vagyok, szal megérte. Meg amúgy is. Poén volt, 100-ast megért
csöcs

Névtelen írta...

Csaba büszkék vagyunk rád. ha legközelebb ellököm azt a szöveget h a kutyusomnak kéne valami ruci, de anyámék sajna hawaii-on nyaralnak és nem tudnak nekem pénzt utalni, mert kint kirabolták őket, az itthoni zsebpénzem meg bentégett az új lakásunkba kisegitesz? xDDD na tsók és mégeccer boldog szülinapot!